هدست دریافت کننده ی فرمان مغز



بازی کنندگان رایانه به زودی قادر خواهند بود که با استفاده از تکنولوژی جدید به کار رفته در هدست شرکت Emotiv به وسیله ی فکر و احساس خود با دنیای مجازی ارتباط بر قرار کنند .
خانم Tan Le رئیس شرکت آمریکایی-استرالیایی Emotive در این باره گفت : این هدست علائم و پالس های الکتریکی مغز را دریافت می کند و به صورت بی سیم این امواج را به کامپیوتر ارسال می کند . این دستگاه امکان کنترل یک بازی یا یک محیط مجازی را به صورت طبیعی و حسی بر قرار می کند .
البته این اولین هدستی نیست که قابلیت ترجمه ی افکار را به دستورات قابل فهم برای ماسین می کند اما اولین باری است که برای استفاده در بازی های رایانه ای از آن استفاده می شود . همچنین کار با این هدست پیپیده نیست و احتاجی به اپراتور و متخصص راه انداز ندارد و تعداد الکترود های آن هم زیاد نیست .
از این تکنولوژی قبلا برای استفاده از افراد معلول برای انجام کار های روزانه استفاده می شد و با انجام آزمایشات متعدد و افزایش کارایی آن به این نقطه رسید .


قیمت این هدست ۲۹۹ دلار اعلام شده و قادر است بیش از ۳۰ حرکت ٫ حالت و احساس را منتقل کند . گفته می شود که این وسیله امسال وارد بازار می شود .
برگرفته از سایت ‌BBC

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر

دیگه چه خبر ؟!

تعداد بازدید کننده ها